Hogyan értsünk szót a digitális generációval?

Tavaszi Pedagóguskonferencia a győri MCC-ben

pedagogus-konferencia-gyori-mcc

Ismét megtelt érdeklődőkkel a győri MCC nagy előadóterme, ahol a tavaszi Pedagóguskonferencia keretében több szakmai eseményen vehettek részt a vendégek.

A rendezvény első felében egy kerekasztal-beszélgetés keretében a hazai idegennyelvoktatás helyzetét és lehetőségeit vitatták meg a győri kéttannyelvű gimnáziumok, valamint a Széchenyi István Egyetem Nyelvi és Kulturális központjának vezetői. Ezt követően az érdeklődők megismerkedhettek az MCC képzési programjaival, majd Fegyverneki Gergő módszertani tréner, digitálispedagógia-szakértő Cybergyerek – Hogyan értsünk szót a digitális generációval? című előadása következett.

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői kifejtették a nyelvtanulás jelentőségét a mai fiatalok életében. Ma legalább egy, de inkább több idegennyelv tudása szükséges ahhoz, hogy valaki érvényesülni tudjon a szakmájában, és elindítson egy számára megfelelő karrierutat. A nyelvoktatási szakemberek emellett hozzátették, hogy a nyelvtanulás és annak logikája más kompetenciákat is megnyithat a diákokban, formálhatja, pontosíthatja gondolkodásmódjukat. A nyelvtudás és a nyelvek használata egy idő után sikerélményt is jelent, hiszen – ahogy a beszélgetőpartnerek is elmondták – mindenki életében nagy élmény, amikor képes egyedül idegennyelvi környezetben érvényesülni. Az angol nyelvtudás tekintetében a digitális világ, az internet és a social média nagy lehetőséget, de egyben korlátokat is jelent a mai fiatalság számára abban a tekintetben, hogy valóban helyesen sajátítsák el az angol nyelv szabályait, és megfelelően tudják azt a gyakorlati életben is használni.

pedagogus-konferencia-gyori-mcc

Az ezt követő szakmai előadáson Fegyverneki Gergő kifejtette, hogy a digitalizáció egy nagyon gyorsan változó világ, mely használatánál szükséges bizonyos kompetenciákkal felvértezni magunkat. Manapság a világháló az egyéni érvényesülés egyik kulcsa, azonban nagyon fontos, hogy a nem megfelelő használata függőségi problémákat idézhet elő, mint a nomofóbia. Fontos megállapítás, hogy a digitális világot másképp élik meg a felnőttek és a gyerekek, és sok esetben tévhitek ütik fel a fejüket a digitális generáció jellemzőivel kapcsolatban. A szakember hangsúlyozta a digitális robbanás, a megjelenő új készségek iránti igények, valamint a nevelési megújulás szerepét. Minden generáció eltérő bizonyos tekintetben, azonban a digitális generációnak is nevezett Z- és Alfa generációk olyan digitális világba csöppentek bele, melynek következtében egészen eltérő módon viszonyulnak a világ folyamataihoz, a tanuláshoz, a tudás értékéhez és magához az iskolához is. Szülőként és oktatókén is nagyon fontos olyan eszközök és módszerek megtalálása és elsajátítása, melyekkel könnyebben motiválhatók a gyerekek, a diákok, és kifejleszthetők az olyan készségeik, melyekre egyre inkább szükségük lesz az állandóan és rohamosan változó világban.

Az MCC Egyetemi Program hallgatói hasonló mélységű és témájú előadásokat hallhatnak az év során minden képzési központban. Az MCC-s egyetemi programos csapathoz akár most is csatlakozhatnak az érdeklődők, hiszen nemrég indult el az Iskolarendszer felvételik, amelyre elsőéves egyetemisták jelentkezését várják a budapesti és vidéki képzési központokban.

Az MCC győri képzési központja hétről hétre kínál izgalmas szakmai programokat az érdeklődők számára. A következő szakmai eseményre március 19-én került sor, melynek keretében Kőbán Rita ️kétszeres olimpiai bajnok, kilencszeres világbajnok és háromszoros Európa-bajnok kajakozóval, valamint Nagy Tímea kétszeres olimpiai bajnok, hatszoros világbajnok, Európa-bajnok párbajtőrvívóval, a HMSE elnökével beszélgettek.

2024.03.24