Digitális alkotóműhely és Gamer Zone a Széchenyi István Egyetem kampuszán működő Mobilisben


mobilis-interaktiv-elmenykozpont

A Széchenyi István Egyetem győri kampuszán található Mobilis Interaktív Élményközpont egy határon átnyúló pályázatnak köszönhetően hajtott végre olyan fejlesztéseket, melyek még interaktívabbá, élményszerűbbé teszik a látogatók számára az itt töltött időt és a tanulást.

A Mobileum digitális alkotóműhely lehetőséget ad az érdeklődőknek, hogy maguk hozzanak létre működő alkotásokat többek között 3D nyomtatóval, lézervágóval, digitális hímző- és varrógépekkel, míg a Gamer Zone-ban versenyautó-szimulátor és a virtuális világ várja őket.

A Mobilis Közhasznú Nonprofit Kft. a szlovákiai SlovakiaRing versenypályát üzemeltető szervezettel pályázott az Interreg V-A Szlovákia–Magyarország Együttműködési Programban a mobilitással kapcsolatos interaktív kiállítóhelyek bővítésére. Ennek keretében a Mobilis tavaly olyan, kreatív digitális tervezésnek és alkotásnak teret adó alkotóműhellyel bővült, amely a hagyományos és a legmodernebb technológiák ötvözetének felhasználásával valós problémákra összpontosító projektek megoldását célozza. Mindez a nagyközönségnek új élményeket, az általános és középiskolás diákoknak korszerű ismereteket, a Széchenyi István Egyetem hallgatóinak pedig hatalmas segítséget jelent tanulmányaik gyakorlati alkalmazásához, vagyis minden korosztály számára nyitott.

A Mobilieumban különféle digitális és hagyományos eszközök és technológiák állnak rendelkezésre egy helyen, ahol vezetett foglalkozások során önállóan alkotva tevékenykedhetnek a tanulók, látogatók, iskolai csoportok. A műhelyben megtalálható a mikroelektronika, a 3D nyomtatás, a lézervágás, a digitális varrás és hímzés, valamint a robotika is” – számolt be a most lezárult európai uniós projektben megvalósult fejlesztésről Keszthelyi Bernadett (a fenti képen középen), a Mobilis Interaktív Élményközpont ügyvezetője. Hozzátette, többféle korosztálynak sokféle foglalkozástípust kínálnak, hogy minél több látogató elérhesse az új technológiákat. Mint mondta, az új alkotótér sikeres képzések nyitott, innovatív műhelye, egyben kapocs a felsőoktatás, a közoktatás és az ipari szereplők között.

mobilis-interaktiv-elmenykozpont

Németh Zoltán (a felső képen balra), a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Önkormányzat elnöke gratulált a megvalósult fejlesztéshez a sikerrel zárult projekt valamennyi résztvevőjének. „Az itt található eszközök segítségével a tudás izgalmas és élményszerű módon adható át a gyerekek számára. Amikor a digitális világ teljes tárháza ömlik a fiatalokra, fontos, hogy az oktatásban is alkalmazzuk ezeket a módszereket. Lényeges az is, hogy a legmodernebb technológiák mellett a hagyományos eszközöket is megismerjék, komplex képet kapva a világról” – méltatta a fejlesztés jelentőségét az elnök.

Prof. dr. Dogossy Gábor (a felső képen jobbra), Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Karának dékánja bemutatta az intézmény kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységét, valamint a hallgatók számára nyitva álló lehetőségeket. Ezek között említette az egyetem sikeres hallgatói csapatait, így a Formula Student-versenysorozatban az európai élmezőnyhöz tartozó Arrabona Racing Teamet és a kontinens legrangosabb energiahatékonysági versenyében, a Shell Eco-marathonon világcsúcstartó SZEnergy Teamet. „A Mobilis Interaktív Élményközpont és a Széchenyi István Egyetem kiváló kapcsolatát a most záruló projekt még szorosabbra fűzte, hiszen a digitális alkotóműhely lehetőséget biztosít a hallgatóink számára, hogy a hagyományos technikák és a legmodernebb digitális technológiák ötvözésével készíthessék el projektmunkáikat” – emelte ki a dékán.

A projekt keretében az intézmény két professzionális, de amatőr sportolók, látogatók számára is használható versenyautó szimulátorral is bővült. Az ünnepélyes projektzáró keretében átadott Gamer Zone-ban a szimulátorok mellett a különböző VR-eszközök segítségével a virtuális térbe is beléphetünk.

Széchenyi István Egyetem
Fotók: Adorján András

2023.10.09