Rihanna: Unapologetic

Zenekritika

rihanna-unapologetic

Rihanna kitárulkozik, hol dühösen beszól, hol elérzékenyül, hol őszintén, de cseppet sem nyálasan vall az érzelmeiről hetedik stúdióalbumán. Olyan, mint mindig, érzéki, olykor unott, összetört szívű, fékezhetetlen ribanc. A mocskos szöveget csak a dubstep töri meg az Unapologetic-en.

A barbadosi énekesnő egy évvel korábban adta ki Talk That Talk albumát, arról a We Found Love minden idők legkeresettebb single-je lett, az Unapologetic-en egyetlenegy dal sem jut ennek a közelébe. Rihanna a hetedik albumával a tuti pénzre ment, ezt Eminem, David Guetta és Chris Brown nevével biztossá is tette. Uptempós dubsteppel odacsap a Fresh Off The Runway-jel, és nem kell sokat várni az első fuckra. Az albumon gyakorlatilag majdnem minden szám más stílusú, a skrillexes hangzásvilág sajnos újra és újra feltör, akad reggae és hamisítatlan pop is a kilencvenes évekből. A David Guettával közös Right Now gyakorlatilag teljesen olyan, mint Guetta Nicki Minaj-zsal közös Turn Me On-ja. A 130-as tempó, a kiszámolószerű, pár hangos dallam, a többszöri kiállás és vinnyogás a francia DJ olcsó receptje. Annak ellenére, hogy már évek óta volt minden nyáron egy David Guetta-sláger, ezt 2013-ban sem úsztuk meg, most ismét Rihanna lett a soros.

Az Unapologetic főleg középtempós balladákból áll, maximum három hallgatható dalt találni, Rihanna eddigi nagy slágereinek, mint például az S&M, Man Down vagy Umbrella, egyik sem ér a közelébe. Az Eminemmel közös Numb korai Missy Elliott-os ütemekre épül, a Loveeeee Song talán még egy Frank Ocean-albumon is megállná a helyét. A Jump a ’96-os Pony (Ginuwine) alapjai, dubsteppel felhúzva, kiállásokkal. A Chris Brownnal közös Nobody Business-ben mindenkit kiosztanak az expasijával, holott Rihanna maga tette közzé a verés utáni fotókat (Brown 2009-ben bántalmazta Rihannát). Ezzel a dallal mindenki számára egyértelművé teszik egymásra kacsintva, hogy összetartoznak, és örökké egymáséi lesznek, történjen bármi. A refrén dallama Lisa Stansfieldet és a kilencvenes éveket idézi. A Love Without Tragedy-ben minden érzékenységét megmutatja, őszintén kitárulkozik, de az album tizenegyedik számánál kicsit leültet, és ezt a hangulatot folytatja a Get It Over With-tel.

Rihanna sosem volt erőteljes énekesnő, ami az adottságait illeti, soha nem is lesz olyan, mint például Adele, aki tökéletes hangjával került a Billboard chartjaira. Amit Rihanna nagyon jól csinál, az az, hogy úgy popsztár, hogy közben mindig az a barbadosi kiscsaj marad, aki volt, és hedonizmust hirdetve köp mindenre.

A kritika 2012-ben íródott.

U.T.
Forrás: langolo.hu

2023.08.21