Elkészítette az ötödik Jazzkívánságműsor-lemezt a Sárik Péter Trió


sarik-peter-trio-jazzkivansagmusor

Jazzkívánságműsor-sorozatának ötödik lemezét készítette el a Sárik Péter Trió. A csapat a széria harmadik magyar anyagát is Falusi Mariann énekesnővel rögzítette, a budapesti bemutató koncert május 18-án lesz a MOMkultban.

Az elmúlt években a közönség választotta ki, mely könnyűzenei slágereket dzsesszesítsünk, most először a mi kívánságaink is teljesültek. A korábban beérkezett kérésekkel összevetettem a mieinket, így választottunk ki tizennégy dalt” - mondta Sárik Péter zenekarvezető, zongoraművész az MTI-nek. A Sárik Péter Trióban állandó társa Fonay Tibor (nagybőgő) és Gálfi Attila (dob), Falusi Mariann pedig az énekese a Jazzkívánságműsor-koncerteknek és -lemezeknek. „A tizenhárom éves Jazzkívánságműsor-produkció legörömtelibb tapasztalata, hogy az emberek szeretik a dzsesszt, élvezik a műfaj lazaságát és őrült dinamikáját. Persze van egy kis trükk: a dzsesszt jól becsomagoljuk az ismert slágerekbe, és sokan észre sem veszik, hogy dzsesszt hallanak.

A trió 2018-ban megjelent első, és a 2021-es második „magyaros” Jazzkívánságműsor anyagához hasonlóan ismét az elmúlt évtizedek slágereit ültették át saját arculatukra. Hallható mások mellett a Petróleumlámpa (az Omega dala); a Zene nélkül mit érek én (Máté Péter); a Régi nyár (Venus); a Mondd, kis kócos (Komár László); a Féltelek (Color); a Ringasd el magad (LGT); az Álmodtam egy világot (Edda) vagy a Pocsolyába léptem (Takáts Tamás Dirty Blues Band). „A legfőbb szempont a dalválasztásnál, hogy a feldolgozás során ne elvegyünk az eredetiből, hanem inkább hozzátegyünk valami olyat, amitől talán maibb, mélyebb, természetesen dzsesszesebb lesz. Természetesen Mariann mondja ki a végső szót, hiszen neki van a legnehezebb dolga: ennyiféle stílusú és főleg eredetileg férfi dalt óriási feladat elénekelni” ‒ fejtette ki Sárik Péter.

Hangsúlyozta: a dzsesszesítést óvatosan kell csinálni, hogy ne forgassák ki a dalt teljesen eredeti keretéből és hangulatából. „Legtöbbször csak nagyon finom kis változásokat csempészek az akkordokba, annál bátrabban nyúlok a ritmushoz. Ettől, a zongora-bőgő-dob hangzástól és persze az improvizációktól lesz dzsesszes, illetve modern a dal.” Az MTI kérdésére elmondta, hogy ezeket a slágereket fiatalon ő is nagyon szerette. „A Hungária volt az első kedvencem, aztán jött a diszkókorszak, majd metálos lettem, később Első Emeletet, Bikinit, Eddát, Beatricét, Rolls Frakciót, Rózsaszín Bombázókat hallgattam. Sok popzenésszel vagyok kapcsolatban, igyekszem követni, mi történik azon a színtéren. Egy időben sokat játszottam a Random Trip-esteken, és nagyon élveztem, amikor a közelmúltban vendégként két koncerten felléphettem a KFT-vel.

A Jazzkívánságműsor magyarul 3. anyagát először április 28-án Cegléden hallhatja a közönség, ezután egy tíz koncertből álló erdélyi bemutató turné következik, majd május 18-án a budapesti fellépés a MOMkultban. „Mindhárom lemeznél ez volt a koncertek sorrendje. Valamennyi dalt eljátsszuk az új lemezről és sok régi is előkerül” ‒ mondta végül Sárik Péter az MTI-nek. Az 50 éves, friss Erkel Ferenc-díjas dzsesszzongorista, zeneszerző negyedszázada meghatározó szereplője a hazai zenei életnek. Tizenhat éve létező, Fonogram-díjas tiójával Bartók Béla és Beethoven műveit is átültette dzsesszre.

Forrás: MTI

2023.04.25