Pedagóguskonferencia a győri MCC-ben
Első alkalommal rendezte meg a Mathias Corvinus Collegium győri képzési központja a régió pedagógusainak szervezett konferenciáját.
A rendezvényt Constantinovits Milán, az MCC szakmai főigazgató-helyettese és dr. Fekete Dávid, az MCC győri képzési központjának képviselet-vezetője nyitotta meg. Constantinovits Milán hangsúlyozta a tehetséggondozás jelentőségét, illetve az oktatási intézményekkel fenntartott jó kapcsolatok ápolását, hiszen elmondása szerint a magyar tehetségvagyonnal úgy tudunk gazdálkodni, ha kapcsolatba lépünk az iskolákkal.
Dr. Fekete Dávid az elmúlt közel két év eredményeiről beszélt, köszönetet mondott az intézményeknek az együttműködésért. Fontosnak tartotta kiemelni, az MCC hivatása az, hogy minden korosztályból a legtehetségesebb diákoknak adjon lehetőséget a fejlődésre.
Ezt követően a vendégeknek Fodor Richárd, az MCC Tanuláskutató Intézetének kutatója tartott érdekes és ismereteket bővítő előadást a változó tanulási környezetekről.
A 2021-ben létrejött MCC Tanuláskutató Intézet célja, hogy egy nemzetközi szakmai közegbe bekapcsolt szakmai közösséget működtessen, amely XXI. századi keretbe helyezi Magyarország és a Kárpát-medence oktatásügyi narratíváit. Az előadás az intézet tevékenységének, célkitűzéseinek és projektjeinek ismertetésével kezdődött, majd a változásban lévő tanulási környezetekkel folytatódott. A fókuszban a Z és Alfa generációk tanulási folyamatai, illetve az intézményi és együttműködésen alapuló digitális tanulási környezetek értékelése álltak.
Az előadást kerekasztal-beszélgetés követte, melynek résztvevői voltak:
• Constantinovits Milán, az MCC szakmai főigazgató-helyettese
• Fodor Richárd, az MCC Tanuláskutató Intézet kutatója
• Dr. Pongrácz Attila, a Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Pedagógiai, Humán-és Társadalomtudományi Kar dékánja
• Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke
A kerekasztal-beszélgetés témája az oktatás és tanulás volt. A beszélgetés résztvevői eszmét cseréltek az oktatás és tanulás kapcsolatáról, kifejtették, mit tekintünk releváns tudásnak, mi a kompetencia és mennyire okoz stresszt a kompetenciamérés a diákok életében, melyek a hétköznapi kompetenciák. Elmondták véleményeiket arról is, miért releváns ma, hogy mindenki továbbtanul, és miért volt ez régen csak az elit kiváltsága. Végezetül elmondták nézeteiket arról, hogy fel tudja-e készíteni az iskola a diákokat a változó világra, valamint kell-e tanítani a tanulási készségeket és szokásokat.
Az MCC győri képzési központ első pedagóguskonferenciája nagy érdeklődéssel zajlott, a régió pedagógusai szép számmal érkeztek a rendezvényre, melyet a jövőre nézve hagyománnyá szeretnének tenni a központban.