Digitális alkotóműhely és Gamer Zone a Széchenyi István Egyetem kampuszán működő Mobilisben
A Széchenyi István Egyetem győri kampuszán található Mobilis Interaktív Élményközpont egy határon átnyúló pályázatnak köszönhetően hajtott végre olyan fejlesztéseket, melyek még interaktívabbá, élményszerűbbé teszik a látogatók számára az itt töltött időt és a tanulást.
A Mobileum digitális alkotóműhely lehetőséget ad az érdeklődőknek, hogy maguk hozzanak létre működő alkotásokat többek között 3D nyomtatóval, lézervágóval, digitális hímző- és varrógépekkel, míg a Gamer Zone-ban versenyautó-szimulátor és a virtuális világ várja őket.
A Mobilis Közhasznú Nonprofit Kft. a szlovákiai SlovakiaRing versenypályát üzemeltető szervezettel pályázott az Interreg V-A Szlovákia–Magyarország Együttműködési Programban a mobilitással kapcsolatos interaktív kiállítóhelyek bővítésére. Ennek keretében a Mobilis tavaly olyan, kreatív digitális tervezésnek és alkotásnak teret adó alkotóműhellyel bővült, amely a hagyományos és a legmodernebb technológiák ötvözetének felhasználásával valós problémákra összpontosító projektek megoldását célozza. Mindez a nagyközönségnek új élményeket, az általános és középiskolás diákoknak korszerű ismereteket, a Széchenyi István Egyetem hallgatóinak pedig hatalmas segítséget jelent tanulmányaik gyakorlati alkalmazásához, vagyis minden korosztály számára nyitott.
„A Mobilieumban különféle digitális és hagyományos eszközök és technológiák állnak rendelkezésre egy helyen, ahol vezetett foglalkozások során önállóan alkotva tevékenykedhetnek a tanulók, látogatók, iskolai csoportok. A műhelyben megtalálható a mikroelektronika, a 3D nyomtatás, a lézervágás, a digitális varrás és hímzés, valamint a robotika is” – számolt be a most lezárult európai uniós projektben megvalósult fejlesztésről Keszthelyi Bernadett (a fenti képen középen), a Mobilis Interaktív Élményközpont ügyvezetője. Hozzátette, többféle korosztálynak sokféle foglalkozástípust kínálnak, hogy minél több látogató elérhesse az új technológiákat. Mint mondta, az új alkotótér sikeres képzések nyitott, innovatív műhelye, egyben kapocs a felsőoktatás, a közoktatás és az ipari szereplők között.
Németh Zoltán (a felső képen balra), a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Önkormányzat elnöke gratulált a megvalósult fejlesztéshez a sikerrel zárult projekt valamennyi résztvevőjének. „Az itt található eszközök segítségével a tudás izgalmas és élményszerű módon adható át a gyerekek számára. Amikor a digitális világ teljes tárháza ömlik a fiatalokra, fontos, hogy az oktatásban is alkalmazzuk ezeket a módszereket. Lényeges az is, hogy a legmodernebb technológiák mellett a hagyományos eszközöket is megismerjék, komplex képet kapva a világról” – méltatta a fejlesztés jelentőségét az elnök.
Prof. dr. Dogossy Gábor (a felső képen jobbra), Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Karának dékánja bemutatta az intézmény kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységét, valamint a hallgatók számára nyitva álló lehetőségeket. Ezek között említette az egyetem sikeres hallgatói csapatait, így a Formula Student-versenysorozatban az európai élmezőnyhöz tartozó Arrabona Racing Teamet és a kontinens legrangosabb energiahatékonysági versenyében, a Shell Eco-marathonon világcsúcstartó SZEnergy Teamet. „A Mobilis Interaktív Élményközpont és a Széchenyi István Egyetem kiváló kapcsolatát a most záruló projekt még szorosabbra fűzte, hiszen a digitális alkotóműhely lehetőséget biztosít a hallgatóink számára, hogy a hagyományos technikák és a legmodernebb digitális technológiák ötvözésével készíthessék el projektmunkáikat” – emelte ki a dékán.
A projekt keretében az intézmény két professzionális, de amatőr sportolók, látogatók számára is használható versenyautó szimulátorral is bővült. Az ünnepélyes projektzáró keretében átadott Gamer Zone-ban a szimulátorok mellett a különböző VR-eszközök segítségével a virtuális térbe is beléphetünk.
Széchenyi István Egyetem
Fotók: Adorján András