''Itt vagány csajok vannak, akiknek nem csak az a szerepük, hogy szépek legyenek''

Interjú Zomborácz Virággal az Egynyári kalandról

zomboracz-virag

Az Egynyári kaland retrós balatoni ifjúsági sorozatnak indult, de az írást és rendezést a második évadtól átvevő Zomborácz Virág az egyik legjobb magyar vígjátéksorozatot kanyarította belőle. Virággal az abszurd humor és az átélhető konfliktusok is megérkeztek az Egynyári kalandba, melynek új évadaiban is huszonéves fiatalokat nézhetünk, ahogy a Balatonon csajoznak, dolgoznak és keresik a helyüket az életben, de közben szőrmentén olyan témák is előkerülnek, mint például a szexuális zaklatás.

Virág az egy hete véget ért harmadik évad kapcsán mesélt a Filmkultúrának arról, miért vállalta el az Aranyélet után az Egynyári kalandot, miért írt lezserebb csajokat a sorozatba, és hogyan lett negatív figura nála Vecsei Miklós közönségkedvenc karakteréből. De az egész évad történéseit, párkapcsolatait és színészválasztásait is átbeszéltük (spoileresen!) a rendezővel, aki elárulta, hogyan került az Egynyári kalandba a Viszkist játszó Szalay Bence, valamint Bajor Imre lánya, és mit várhatunk a már forgó negyedik évadtól.

Első játékfilmed, az Utóélet óta csak sorozatokat írtál és rendeztél: az Aranyéletet, a Fapadot és most az Egynyári kalandot. Véletlenül alakult így?

Egyik projekt hozta a másikat. A Megafilmnél rendeztem néhány részt a Fapadból, az HBO-nál pedig a sorozatpályázatukra beadott koncepciónkat fejlesztettük, így mindkét helyen látták a producerek, hogyan gondolkodom egy írószobában, és behívtak a következő sorozatra, a Megafilmnél az Egynyári kalandra, az HBO-nál pedig az Aranyéletre. Két forgatókönyvem is hever a fiókban, de az Utóélet után mindenképpen dolgozni akartam, annál jobb dolog pedig nem történhetett velem, hogy az HBO-nál írhattam az Aranyéletet. Az Egynyári kaland pedig sok önbizalmat és rutint adott rendezőként, hiszen az elmúlt három évben több mint 100 napot forgathattam.

Nem volt kérdés, hogy a legjobbnak tartott magyar sorozat után elvállald az Egynyári kalandot, amit műfajából kifolyólag sokan lenéznek?

Az Aranyélet erősen kontrollált írószobája után örültem a kihívásnak, hogy egyedül írhatok és rendezhetek egy sorozatot. Mivel ez egy kisköltségvetésű produkció, aminél egy nagyjátékfilm árából (kb. 300 millió forint) kell kihozni egy három játékfilm hosszúságú évadot, megtanultam elengedni a dolgokat, és alkalmazkodni a felmerülő helyzetekhez. Az első évad alapján azt láttam, hogy rengeteg lehetőség van ebben a sorozatban, amihez alapvetően egy hű folytatást akartam készíteni. Persze történtek változások a második évadra, mert Döbrösi Laurát az Aranyélet miatt kizárólagos szerződés kötötte az HBO-hoz, Vecsei Miklóst pedig nem adta ki a Vígszínház, mert azon a nyáron kezdődtek A Pál utcai fiúk próbái, és a helyszínekre se tudtunk visszamenni, mert a nyaralót ledózerolták, az éttermet pedig, ahol Bencéék dolgoztak, bezárták. A második évad azonban sok motívumában támaszkodik az elsőre, miközben megpróbáltam kiküszöbölni mindazt, amit abban hibának gondoltam.

Például?

Például hogy a szereplők 18 évesen elhiszik, hogy pirája van a Balatonban. Ha teljesen hülyének állítod be a karaktereket egy poén kedvéért, azzal elveszted hozzájuk a kötődést. Nem szerettem volna, hogy a sorozatban 18-19, a valóságban viszont 23-26 éves színészek infantilis küldetéseket teljesítsenek, vagy meredten nézegessék egymást 52 percen keresztül. Az tök jól áll a Skamnek, de egy 26 évesnek már nem igazán.

egynyari-kaland

Az első évad még egy fura hibrid volt, ami egyszerre akarta megidézni a szocialista ifjúsági sorozatok naiv báját, és nagyon mainak mutatni a fiatalokat. Te viszont olyan karakterekkel bővítetted a sorozatot – gondolok itt a Walters Lili játszotta Lucára –, akikről Csukás István helyett inkább a Broad City és a Csajok juthatott az eszünkbe.

Kamaszként azokat a filmeket és sorozatokat szerettem, amikben vagány, kicsit tomboyos csajok voltak, akiknek nem az a szerepe, hogy szépek legyenek és valaki beléjük essen, hanem van saját történetük. Nekem például a Dawson és a haverokból is Joey (Katie Holmes) a kedvencem, de nagyon szerettem Az aranyrózsa barlangja című kardozós-hercegnős sorozatot is. Lucával egy olyan lányt akartam írni, aki közelebb áll ahhoz, ahogy a lányok látják magukat, mint ahogy a fiúk a lányokat. Zavart, ahogy az első évad írója láttatta a nőket, hogy Zsófi fél órán keresztül hisztizett, mert a fiúk nem vettek neki baracklevet, Fanninak pedig az volt a baja, hogy a szállodaigazgató fia olcsó étterembe vitte. A lányok nem ilyenek.

egynyari-kaland

A harmadik évadban mégis egy szerelmi szálat adtál Lucának, akinek a története eddig arról szólt, milyen nehéz egy fiatalnak megtalálni manapság a helyét, a hivatását.

Ez végső soron egy romantikus komédia, a szerelmi szál ezért adta magát. Régóta akartam írni egy sztorit, amiben két ellentétes ember egymásra talál. Itt például a nagyban csajozó csávó és a lány, aki nem vevő semmiféle vetítésre. Szerintem szórakoztató, hogy egy lakásba kerülnek, ahol folyamatosan piszkálják egymást, de közben ráébrednek lassan, hogy kialakult köztük valami. Luca szűz, de nem aszexuális, és ha már nem Pallasz Athéné, aki elvan férfiak nélkül, akkor egy nagyvad kellett mellé párnak. A második évadban alakult valami Gáborral, de Gábor bármilyen cuki is, nem ugyanaz a volumen, mint Luca, ezért ő nem jöhetett szóba. Másrészt erőltetettnek éreztem volna, ha ketten is felutaznak Pestre a Balatonról.

Mostanra mintha megengedőbbé váltál volna a csajozógépekkel szemben. Az első évadban Péter még pozitív szereplő volt, a másodikra viszont felületes nőcsábászként tért vissza. A harmadik évadban a Lucával kikezdő, mindenkit felszedő Ákos ezzel ellentétes utat járt be, akit a traumája miatt meg lehet érteni.

A viszony és a Skam mentén gondolkoztam el azon, hogy azért szimpatizálunk bizonyos emberekkel egy sorozatban, mert a középpontba vannak állítva. A Skam egy norvég tinisorozat, aminek minden évada más embert követ, az első például egy kiközösített lányt, akivel együttérzünk, hogy aztán a végén kiderüljön, milyen ellenszenves volt az a húzása, amiért kiközösítették. A következő évadban teljesen más szemmel nézünk rá, amikor háttérfigurává válik, és más szemszögből látjuk az eseményeket, pedig a személyisége nem változik. Péter, bármennyire is szimpatikussá tette a karaktert Vecsei Miklós játéka, az első évadban mégiscsak egy megbízhatatlan csajozógép volt, aki csak meg akarta dönteni Dórát, de amikor a másodikban Dóra már Levibe szerelmes, és megkedveled a párosukat, máshogy látod az immár kívülálló Pétert is, pedig nem csinál mást, mint korábban. Ákos is azért tud szimpatikus lenni, mert közel van a nézőhöz, és igazán szerintem akkor lehet megkedvelni, amikor rájössz, hogy szereti Lucát, mert zavarba jön mellette, és elkezd bénázni.

egynyari-kaland

A harmadik évadban fura volt, hogy bár egy romantikus komédiáról van szó, ezúttal nem volt olyan szerelmi szál, aminek a pozitív végkifejletéért szurkolni lehetett volna. Ákos nem lett olyan eredeti karakter, mint a többiek, Zsófi pedig egy ellenszenves hipszter csávóba szeretett bele.

A harmadik szándékosan egy kavarós évad volt. Ahhoz, hogy ne legyen teljesen kiszámítható, nem akartam az ismert köröket futni, ezért sok esetben olyan párkapcsolatok születtek, amiknek a fennmaradásáért nem is kell szurkolni. Zsófival egy reménytelen szerelem történetét szerettem volna elmesélni, amiben az a csavar, hogy a barátságát kockáztatja érte. A néző hamar kiszúrhatja, hogy hülyeség ezért a srácért hajtani, mert egy ellenszenves hipszter, ráadásul az építészeti irodában, ahol gyakornokként kezd melózni a nyáron, tiltott a munkahelyi viszony, de Zsófi kitalálta, hogy neki kell a srác, mert első látásra belezúgott, és nem akar tudomást venni a hibáiról. Sőt, még tönkre is teszi a munkahelyi barátnője, Enikő és Dávid amúgy sem jó kapcsolatát, de a két lány barátsága végül túléli ezt a sok hűhó semmiértet.

egynyari-kaland

Hogyan találtad meg az új szerepekre Szalay Bencét és Piti Emőkét?

Dávidhoz olyan színész kellett, aki elég karizmatikus ahhoz, hogy elhiggyük, Zsófi első látásra beleszeret. Bence addigra már leforgatta A Viszkist, és profi filmszínészként érkezett az Egynyári kalandba, de én még nem Antal Nimród filmjében, hanem az 1089 (színház az orrod hegyén) című előadásban szúrtam ki az Ódry Színpadon. Piti Emőkét pedig Znajkay Zsófia Az ölében én című darabjában láttam, és mivel remek volt a kémiája a castingon Király Danival, akivel egymásba gabalyodnak az évad során, őt választottuk a szerepre. Enikő karaktere úgy született, hogy kellett egy jó csaj Dóra (Dobos Evelin) helyére, és mivel Dóra egy finnyás, tüchtig plázacicának volt belőve az első évadban, aki loknikkal megy a strandra, őt is egy kicsit belesz*rósabb lányra akartam lecserélni. Enikő is egy két lábon járó fákjú a világgal szemben, de míg Luca infantilis és kattant, addig Enikő kimondottan nőies, és sokszor vissza is él a vonzerejével.

egynyari-kaland

Azt mondtad, Luca és Ákos esetében az ellentéteket akartad összehozni, a második évadban viszont úgy tűnt, mintha azt a mozimítoszt bontanád le, amely szerint az ellentétes jellemek először mindig idegesítik egymást, de aztán úgyis összemelegednek. Zsófi és Bence kapcsolatának mintha az lett volna a konklúziója, hogy a szerelmesek nem illenek össze, ha tényleg csak idegesítik egymást, de a harmadik évadban elkezdtek újra egymás felé közeledni.

Ha más körülmények közé helyezel embereket, azok is összejöhetnek, akik az utcán elmennének egymás mellett – lásd a Való világ celebpárjait. Szerintem Bence nagy szerelme Zsófi, de Zsófinak el kell jutnia addig a pontig, hogy ezt viszonozni tudja. A második évadban még a hirtelen összeköltözés, Zsófi féltékenykedése és önbizalomhiánya megmérgezte a kapcsolatukat. Valószínűleg túl fiatalon jöttek össze, amikor még nem volt elég ismeretük magukról és a világról. Egyébként sem akartam, hogy a második és harmadik évadban mindenki összejöjjön mindenkivel, és össznépi happy end legyen a vége, ezért a harmadikban csak lépéseket tesznek egymás felé Zsófiék. Meg hát ott van Bence problémája is, aki mindig alámegy a másiknak, és hagyja magát befolyásolni a párkapcsolataiban. Nála rá akartunk tromfolni erre, ezért összehoztuk egy harmincpluszos, gazdag nővel, aki már nagyon szeretne teherbe esni. A kérdés az volt, hogyan tud Bence kilépni egy kapcsolatból, amit már nem akar. Először olyan színésznőt szerettünk volna a szerepre, aki külsőre is hasonlít a Zsófit játszó Schmidt Sárára, de Kiss Diána Magdolna annyira jó volt, hogy felülírta az elképzeléseinket.

egynyari-kaland

A harmadik évadra sem tért vissza mindenki, Dobos Evelin Nemes Jeles László második filmje, a Sunset forgatása miatt esett ki, ezzel pedig a második évad gondosan felépített szerelmi szálát is el kellett engedni Dóra és Levi között. Ami olyan jól sikerült, hogy Leviből már-már karikatúraszerűen kiábrándult férfi lett, aki meggyűlöli a komplett női nemet.

Nem volt ideális helyzet Evelin távolmaradása, de úgy gondolom, Piti Emőkének és Király Daninak erősebb a kémiája. Evelin nagyon jól játszotta Dórát, de Piti Emőke egy szuper drámai színésznő, és olyan meccset vívnak Király Danival, aminek sokkal izgalmasabb a végkifejlete. Mivel a második évad egyik csúcspontja az volt, hogy Dóra és Levi összejöttek, úgy éreztük, muszáj valami drasztikusat húzni, és mivel Király Daninak jól áll, ha maszatos tréningruhában morgolódik a nők felett, az ő történetében a szakítás feletti gyászt dolgoztuk fel. Így került vissza a képbe Eszter, Levi keresztény barátnője a második évadból. Amikor láttam, hogy az őt alakító Bánovits Vivianne a valóságban egy laza, jógázós lány, a harmadik évadra kreolra barnult bőrrel és szálkásra jógázott testtel hoztuk vissza. Egy ilyen sorozatba szerintem belefér és vicces is, ha egy önmegtartóztató katolikusból hedonista buddhista lesz, másrészt az Egynyári kalandban mindig eltelik egy év az évadok között, és így játszhatunk azzal, hogy mi történt az alatt a szereplőinkkel.

egynyari-kaland

A #metoo mennyire hatott az új évadra? Amikor Levi elmegy egy csajozási tréningre, az elsőre kifejezetten sovinisztának tűnik, de végül egy #metoo-tanfolyam kerekedik belőle arról, hogy mi számít egy nő részéről beleegyezésnek.

Nem hatott a #metoo, mert még tavaly nyáron forgattuk az évadot, de a pick-up artist (PUA) tanfolyam létező jelenség. A puáknak vannak magyar és nemzetközi gurui, fórumai és oktatóvideói, amikben például a Váci utcában mutatja be valaki, hogyan kell felszedni csajokat. Ez semmi másról nem szól, mint hogy lenyúlják a sikertelen férfiak pénzét, de ami ennél is szomorúbb, hogy az egész pua dolog tök szexista, ahogy pontozzák és lényegében nem tekintik embernek a nőket. Mi inkább szánalomra méltónak ábrázoltuk a tanfolyamot, de végeredményben a pua is az.

Az Egynyári kalanddal megelőzted a korszellemet, hiszen már a második évadban beszéltetek a szexuális zaklatásról. Egyrészt a hétköznapi, szexista beszólásokról, amit Zsófi a lángosozó eladójaként szenved el, másrészt a súlyosabb zaklatásról, amikor Dóra előtt maszturbál a randipartnere az autóban, miután rázárta az ajtókat.

Azért kerültek be ezek a jelenetek a sorozatba, mert – ahogy ez azóta a #metoo-val szélesebb körben is nyilvánvalóvá vált – ez a nők mindennapi tapasztalata. Egy húszéves lányt tényleg folyamatosan zaklatnak. Úgy gondoltam, hogy fontos beszélni erről, és mert ebben az esetben mindenki együtt érez majd Dórával, átélve a vele történteket egyértelműen el tudja ítélni a zaklatót. Így talán ha legközelebb ilyesmi történik, akkor nem az áldozatot kezdik el hibáztatni, hogy miért szállt be az autóba.

egynyari-kaland

Felmerült, hogy mennyire lehet ilyen súlyos témákról beszélni egy romantikus komédiában? Az például már nem fért bele a sorozatba, hogy megmutassátok, Dórára milyen hatást gyakorolt ez a zaklatás.

Valóban nem egy tipikus romkom-jelenet, de a sorozat hangvétele egyébként is a dramedy felé tart, amibe ennyi szerintem belefér. A 12-es karikát nem léptük át, viszont elég nyomasztó lett ahhoz, hogy átérezzük, milyen rosszul érzi magát Dóra ebben a szituációban. Eredetileg volt még egy jelenet, amiben Dóra tombolva táncol, és úgy tesz, mintha minden rendben lenne, holott láthatóan nincs jól, de aztán kivágtuk, mert az epizód egészét tekintve nem működött.

Az egyértelmű volt, hogy az új évadra felköltöztök a Balatonról Budapestre?

Nagyon drága levinni a Balatonra egy stábot, ráadásul szezonban nem látnak minket szívesen a strandokon, mert a forgatás zavarja a vendégeket. A második évadnál az időjárással is sokat szívtunk, mert ősz volt májusban, és gyakran tíz fokban kellett forgatnunk. És hát a színészeket is nehezebb egyeztetni, ha Budapesttől 100 km-re dolgozunk: ha délelőtt próbájuk van, nekünk már hajnali 4-kor el kell kezdeni forgatni, ha pedig este előadás, akkor hamarabb el kell őket engedni. Ehhez jött még hozzá, hogy mindig elveszítjük a forgatási helyszíneinket, legutóbb például az albérletet, ahol a harmadik évad nagy része játszódott (a lakók nem engedték a forgatást, mert túl nagy zajjal jár).

Úgy éreztem, két év után fel kell kicsit frissíteni a sorozatot, mert elég limitált, hogy milyen konfliktusok merülhetnek fel egy strandon vagy egy lángosozóban, így a harmadikra az volt a koncepció, hogy nézzük meg, milyen, amikor egy nyáron át a dögmeleg városban rohad az ember. Így is játszottunk a Balatonnal az új évadban, például amikor mennek Hévízre, az ablakból látszódik a tó, meg az albérletben elszórtunk egy csomó Balatonra utaló szimbólumot (halas képeslapok a hűtőn, párnahuzatok, vagy például Levi lángosos pólója), és persze úgy ér véget az évad, hogy mindenki beleugrik a tóba.

egynyari-kaland

Bár nem az a címe, hogy Balatoni nyár, sokan mégis a Balatonnal azonosítják a sorozatot, és a budapesti helyszínt úgy fogadták, mintha egy Halálos iramban-filmet kellene nézniük kocsik nélkül.

Ez a vécékefe-effektus. A megszokás hatalma. Egy napon kiraknak egy vécékefét a tévébe, mire jönnek a felháborodott telefonok, hogy hihetetlen, hogy már ott tart a világ, hogy egy vécékefe van a képernyőn. Ez megy pár hétig, majd elmaradoznak a dühös levelek. Egy nap leveszik a vécékefét a képernyőről, és megint kitör a felháborodás, hogy hol van a szeretett vécékefénk, követeljük vissza a képernyőre. Ugyanez történt, amikor Vecsei Miklós kikerült a sorozatból a mi hibánkon kívül, de ahogy megszerették a helyére került Király Danit, úgy azzal is kibékültek a nézők, hogy a harmadik évad Budapesten játszódott.

Nem okozott gondot, hogy a tágas Balaton-part után beszorultatok egy szűk albérletbe?

Nem, mert az albérlet szuperül nézett ki, és abszolút autentikus volt. Tényleg diákok laktak benne, alig kellett odavinnünk dolgokat. A szűkössége miatt nehéz volt ott forgatni, de megérte. Budapestnek egyébként sok részét bedolgoztuk a sorozatba, még ha gyakran gerillában is kellett forgatni, mert a teljes költségvetés elment volna, ha kibéreljük a helyeket és az egész stábbal felvonulunk. A villamosokra volt engedélyünk, de ott meg az jelentett problémát, hogy a médiatörvény értelmében csak azoknak az arcát mutathatjuk a felvételeken, akik hozzájárultak ehhez. Ezért is áll mindenki háttal, amikor a harmadik évadban villamosoznak a fiatalok, mert a fenekeket nem kell engedélyeztetni.

egynyari-kaland

Már a második évadban is voltak egészen abszurd poénok, mint a hotelvendég, aki mindig lófejben nyit ajtót a masszőrnek, de ezekre most rápakoltatok még egy lapáttal. Az építészeti iroda biztonsági őre éjjelente gésának öltözik, a gótlány pedig, aki a szerelmével üldözi Ákost, szívet éget az aszfaltra.

A lófejes poén onnan jött, hogy korábban hoteles sztorikat gyűjtöttem egy filmtervhez, és egy recepciós srác mesélte, hogy hozzájuk rendszeresen járt egy lány egy rohadt nehéz masszázsággyal, amit lift híján neki kellett felcipelni az emeletre. Teljesen egyértelmű volt, miért megy a lány, mert egy tök meztelen férfi nyitott nekik ajtót, ezért legközelebb a srác megkérdezte, nagy gond lenne-e, ha inkább nem vinné fel az ágyat. A sorozatba azért írtam bele ezt a sztorit, mert szerettem volna, hogy a hotelben pincérként dolgozó Bencének legyen egy kiégett sorstársa. A masszőr jelenlétét egy hangulatnak szántam, mint például amikor az ötödik rész végén cigiznek egyet némán, és így a Bencében lévő üresség is meg tud jelenni. A lófej pedig azért kellett, hogy ne legyen nyomasztó a jelenet. Lehet, hogy így kicsit perverzzé tettük a dolgot, de el is emeltük annyira, hogy elvegyük a prostitúció élét.

A gésára pedig az írótársam, Bárány Márton tett rá egy lapáttal: az én ötletem csak annyi volt, hogy legyen transzvesztita a biztonsági őr, akibe Luca belebotlik éjszakai takarítás közben, de Marci javasolta, hogy akkor már öltözzön specifikusan valamilyen nőnek, és legyen gésa. Beszélgettünk róla, hogy mi fér bele a sorozatba és mi nem, de ennek csak a mi ízlésünk szab határt, és én úgy éreztem, hogy nagyon jópofa, ha például egy gótlány szívet éget az aszfaltba. Azt éreztem csak kicsit soknak, amikor elővesz egy pengét az ágyban, hogy kössék össze Ákossal a sorsukat, de ezzel a szállal azt akartuk érzékeltetni Ákos jellemfejlődésében, hogy milyen az, amikor visszanyal a fagyi, és a csajozógépet kezdi el üldözni egy lány a szerelmével.

egynyari-kaland

Érdekes feszültséget ad a sorozatnak, hogy míg a párkapcsolatokat egy realisztikusabb irányba vitted el az első évadhoz képest, a hangvételt eltoltad az abszurd felé, amikor behoztad a rád jellemző, elszállt vizuális gegeket. Sokszor a szereplők kinézete maga is egy képi geg, mint az öreg nénié a csajozó tanfolyamon, vagy a rocker bácsié, aki a második évadot lezárja.

Amit az Egynyári kalandban látsz, az mind valódi, még ha egy kicsit meseszerű lesz is attól, ahogy egymás mellé rakjuk az embereket és a szituációkat. Az a rocker bácsi például jellegzetes füredi fazon, aki tényleg ott álldogált a strandon. Nyilván el vannak túlozva ezek a gegek, például az öreg néni kinézete a csajozó tanfolyamon, akit egyébként szintén találtunk egy casting során, de az Egynyári kaland szélesebb közönségnek szól, és úgy látszik, náluk jól működnek ezek a poénok.

egynyari-kaland

Nagyon jól működött a harmadik évad végén az esküvői nagyjelenet is, pedig nehéz úgy esküvőt rendezni filmen, hogy az ne forduljon giccsbe.

Általában azt kapom meg kritikaként, hogy az ironikus humor miatt távolságtartóak a filmjeim, ezért rákényszerítettem magam, hogy most csináljak valami érzelmeset. Maga a helyszín is zseniális volt az ódon kastéllyal és a tóparti ceremóniával, de szórakoztatott az is, hogy Lucát elküldhetem egy lánybúcsúra, ahol rosszul érzi magát, mert volt valami kötődése Gáborhoz. Mindenkinek vannak beteljesületlen szerelmei, és ahogy öregszel, hallod, ki nősült meg az ismerőseid közül, és strigulázod, hogy na, ő is elkelt. Lucának csak ez az egy srác volt az életében, úgyhogy sokáig duzzog és grincseskedik, próbálja lebeszélni a menyasszonyt a házasságról, de aztán megérti, hogy ezek az emberek szeretik egymást, és elengedi Gábort.

Akinek a menyasszonyát egyébként Bajor Imre lánya, Bajor Lili játssza.

Lili is Szalay Bence osztályába jár az SZFE-n, és nagyon megtetszett, hogy bár babaarca van, de nem olyan törékeny alkatú, mint a legtöbb színésznő. Nagyon karakteres figura, akivel mindenképpen szerettem volna együtt dolgozni.

egynyari-kaland

Idén már kihasználtatok Walters Lili zenészi adottságait is.

Luca minden évadban másba kezd: a másodikban vendéglátózásba fejest ugró ex-táncos, a harmadikban pedig zenésznek áll. A második évad elején még látjuk varrogatni is, a végén pedig elkezdett volna festeni, de azt a jelenetet végül kivágtuk. Luca keresi magát a különböző művészeti ágakban, pont úgy, ahogy Walters Lili, aki kiváló filmszínész, van egy zenekara, és az esztétika szak elvégzése után most színházrendezést tanul. Lilinek egyébként színészként is sok arca van: ha kifestik és felöltöztetik, akár párizsi modell is lehet, ha pedig görnyedten, csapott vállal áll eléd, máris Luca lesz belőle. Nem véletlen, hogy főszerepet kapott Bodzsár Márk Kádár-kori vámpírfilmjében, a Drakulics elvtársban, és ő lesz Nagy Ervin és Nagy Zsolt partnere.

egynyari-kaland

A harmadik évadban egy klassz, furapopos, diszkógömbös barkácsklipet is forgattak Lucáék a tehetségkutatóra, amin Ákossal indulnak.

Nem volt se időnk, se pénzünk a klipre, úgyhogy végül a filmbeli Papucsra esett a választás, ahol a sorozatban Bence dolgozik, és aminek a kék fala olyan, mintha bluebox lenne, szóval hihető, hogy akár ott is leforgathatták a klipet. A Dorothy’s Legsnek is van egy blueboxos klipje, a Mable, amit Walters Lili és Szilágyi Máté a szobájukban forgattak úgy, hogy lelógattak egy zöld lepedőt a galériáról. Mi végül a volt Duna TV stúdiójának blueboxában forgattunk, ahol karácsonyfaégőket aggattunk a háttér elé, majd csillogó és rózsaszín-szürke szettbe öltöztettük Lilit és Fehér Balázs Benőt, szereztünk nekik egy diszkógömböt, és sokféle képkivágatban felvettük a számot, amit egyébként Bárány Marci írt Antilope Kiddel, azaz Linczényi Márkkal. Az utómunkában Szemerey Viktor csinálta meg a háttereket és az effekteket, Csillag Mano meg remekül összevágta a klipet.

Mit árulhatsz el a negyedik évadról?

Azt, hogy lesz, és visszamegyünk a Balatonra. Négy epizód játszódik ott, négy pedig Budapesten, és visszatér Gábor is vicces mellékkarakterként.

Az új évad tehát nyolc részes lesz.

A 6x52 perc jól áll egy minisorozatnak, de egy folytatásos szériának már nem, mert mire belerázódsz, már vége is. Az ideális ehhez a műfajhoz szerintem a 12 félórás rész lenne, de a nyolc rész is jobb, mint a hat.

És a régi szereplők, Döbrösi Laura vagy Vecsei Miklós visszatérnek? Az Aranyélet záróévadát már leforgatták, A Pál utcai fiúk próbái véget értek…

Már olyan régen kikerültek ezek a karakterek, hogy nehéz lenne visszahozni őket, pláne úgy, hogy a közös barátjuk, Dóra sem szerepel már a sorozatban.

egynyari-kaland

Három éve az Egynyári kaland teszi ki az életedet. Addig folytatod, amíg a köztévé rendel belőle új évadot?

Nagyon szeretem csinálni az Egynyári kalandot, de a szervezetem már kiabál, hogy nem bírja a tempót. Szeretnék kicsit pihenni és más dolgokkal is foglalkozni, például a készülő nagyjátékfilmemmel, aminek az előkészítésére már kaptunk támogatást a Filmalaptól. A történetét egy újsághír alapján írtam egy masszőr és kozmetikus házaspárról, akik szépségszalont vezetnek, de a vállalkozásuk belebukik a hitelbe, ezért vesznek egy prostituáltat, és elkezdik futtatni. Sztori szintjén arról szól, hogy ez a házaspár fargós kisemberként próbál kimászni a gödörből, de egyre mélyebbre csúszik bele, témájában pedig a szerelemről és a szeretetről. Jelenleg Kicsi veréb a címe, de az is felmerült, hogy A vörös minden árnyalata legyen, mert a vörös a szerelem, a vér és a szexualitás színe is, és ez a cím motivikusan és iróniájával is szépen kapcsolódik a filmhez. Forgalmazási tekintetben viszont kétélű fegyver, mert ha valaki beül rá, és azt várja, hogy Christian Grey elpáholjon valakit, akkor csalódni fog. Szex ebben is lesz, de csak olyan, ami alatt garantáltan kínosan érzed magad.

Soós Tamás
Fotók: Piti Marcell
Forrás: filmkultura.hu

2018.07.23