Saját kanadai stúdiójában forgat Neill Blomkamp


neill-blomkamp

Vancouverben hozott létre saját stúdiót a dél-afrikai származású rendező, Neill Blomkamp, akinek eddig elkészült rövidfilmjei szabadon meg is tekinthetők. Az Oats Stúdióban az elmúlt néhány hónapban három húszperces kisjátékfilm, és egy sor további rövidfilm, köztük egy főzőműsor-paródia született. A kisfilmekben, akárcsak Blomkamp korábbi mozijaiban (District 9, Elisyum – Zárt világ, Chappie) sci-fi forgatókönyvekkel, gördülékeny speciális effektusokkal és ismerős arcokkal találkozhatnak a nézők.

A Rakka című rövidfilmben például Sigourney Weaver tűnik fel a földönkívüliek ellen folyó harcban. A Zygote című produkcióban pedig Dakota Fanningot üldözi egy űrállomás körül egy rémes szörny, amelyet emberi testrészekből kreáltak. A Firebase-ben viszont egy rejtélyes telekinetikus „folyóisten” jelenik meg a vietnámi háborúban. A jól kidolgozott, átgondolt produkciók egy-egy nagyobb léptékű történet kiragadott részeinek tűnnek.

A néző Blomkamp szerint tekinthet rájuk akár kísérleti filmként, magukban megálló kisjátékfilmekként vagy csöndben előkészített filmtervekként is. Mindegyik feltételezés megállja a helyét – mondta a filmes a The Guardiannek nyilatkozva. Mint hozzáfűzte, „nincs ebben semmi titokzatos, az egész egy nagyon furcsa kísérlet, amelyre nincs túl sok példa; olyan ez, mint egy gép, amelyet arra használhatok, hogy kreatív dolgokat teremtsen”.

Az Oats egy nagy stúdió minden munkafázisát elvégzi a forgatókönyvírástól a jelmeztervezésen át a számítógépes munkákig, de mindez egy tető alatt folyik, mindössze 30 alkalmazottal. Saját stúdiójában mindazt megvalósíthatja, amit akar, ráadásul gyorsan és olcsón. Azzal pedig, hogy a kész munkákat azonnal hozzáférhetővé teszi online, nyomban visszajelzéseket is kap rájuk. A visszajelzések pedig „eddig jobbak voltak a vártnál” – mesélte a rendező-forgatókönyvíró. A Rakkát például már több mint 4 millió néző látta, és rengetegen írták meg a véleményüket.

Blomkamp az interjúban elismerte, hogy pontos gazdasági számításokat nem végzett, mielőtt stúdiót alapított, mindeddig főleg saját zsebéből finanszírozza a működését, de mint mondta, ez a vállalkozása „mindig is egy kicsit filantróp volt a kezdetektől”.

A rendező arról is beszélt, hogy bár végül nem csinálhatta meg Hollywoodban az Alien ötödik részét, továbbra is gondolkodik nagyobb produkciókban. Éppen egy sci-fi thriller, a The Gone World előkészítésén dolgozik, amit az Eredet és A törvény nevében ötvözeteként festett le. Hangsúlyozta: sosem gondolta, hogy az Oats Hollywood alternatívája lehetne számára. Az Oats is olyan mint a festészet, amelyben „nem kell megmagyarázni minden ecsetvonást” – magyarázta. Jól érzi magát, és ha „ennek az Alien-folytatás volt az ára, hát megérte” – idézte Neill Blomkampot a brit lap.

Forrás: MTI

A kép a Wikimedia Commons szabad felhasználású gyűjteményéből származik, a szerzői jogtulajdonos a kép készítője. A felhasznált kép forráshelye a szerzői jogi feltételekkel és a szerző megnevezésével itt érhető el.

2017.10.10