A Paris Musées berobban a közösségi médiába


A Paris Musées 14 párizsi múzeumot fog össze az Instagramon, hogy a felhasználók szubjektív műértelmezései, parafrázisai révén jusson közelebb a közönséghez – írja az Endgadget portálja. (A képen Louis Antoine Léon Riesner portréja Théophile Gautier-ről (1850) és @avner_peres utánzata, 2016)

A Paris Musées a Kindai digitális reklámügynökséggel közösen alkotta meg a kampányt egy 2014-es tanulmány alapján. E szerint a múzeumok látogatottságuk növelését leginkább az Instagram használatával tudják elérni. Bár ezzel a kampánnyal elsősorban a fiatalokat tudják elérni, remélik, hogy egy összetettebb látogatói csoporthoz is eljut az üzenetük – miközben a kampány esztétikai és művészeti szinten is képviseli a résztvevő intézmények értékeit.

François Boucher portréja a lányáról, Marie-Emilie Baudouinról (1758-1760) és @audrey.pirault változata, 2016 (fotó: ©Quentin Caffier)

Felkértek tíz, sok követővel rendelkező, egyedi hangvételű Instagram-felhasználót, hogy különböző művészeti ágak egy-egy jellegzetes alkotását gondolják újra, és posztolják ki a saját Instagramjukra. Lehet szó divatról, fotográfiáról vagy festményről – az volt a kikötés, hogy a részt vevő múzeumokban található alkotások legyenek. Ez például a Cernuschi Múzeum esetében nehezen megoldható feladat volt, mivel itt inkább absztrakt alkotások vannak, de mindennek csak a fantázia szabhatott határt.

Az elkészített alkotásokat július 31-ig a Gare Saint-Lazare állomáson is megtekinthetjük. A múzeumok arra biztatnak mindenkit, hogy #ParallelesParisMusées hashtaget használják, ezzel népszerűsítsék a kampányt. További szubjektív „újragondolások” itt böngészhetők.


Forrás: mandarchiv.hu

2016.06.30